niedziela, 22 lutego 2015

Kreator Zmian

 
   Życie współczesnego człowieka  jest niezwykle dynamiczne, złożone i skomplikowane. Przeciętny manager zarządzający małym zespołem pracowników czy też specjalista ma do wykonania bądź rozdelegowania tygodniowo około 150 ważnych zadań. W średniowieczu przeciętny człowiek podobną liczbę spraw miał do wykonania w ciągu całego życia. Do całej masy obowiązków zawodowych dochodzą pewnego rodzaju projekty w obrębie życia prywatnego: dokształcanie się, samorozwój, dzieci, rodzina, hobby i cała masa innych spraw. Jakby tego wszystkiego było mało, zewsząd atakowani jesteśmy informacjami, które warto znać, a które niekoniecznie są nam tak naprawdę potrzebne- wciąż zmieniające się statusy znajomych na Facebooku, nowe posty na blogach, nowe informacje na stronach internetowych, telefony, SMS-y, nawet podczas oglądania programu telewizyjnego otrzymujemy zmasowany atak informacji - na ekranie telewizora otwierają się dwa okienka, dodatkowo na dole ekranu widzimy przesuwający się pasek z najnowszymi informacjami, a z boku stacja telewizyjna informuje nas jaki program ukaże się jako kolejny.

   Pewnego dnia uznałam,że sama dałam się wciągnąć w wir współczesnego życia, gdzieś po drodze gubiąc pewną refleksyjność i przestając odróżniać to czego chce i wymaga ode mnie świat od tego czego chcę ja sama. Poczułam się przytłoczona nadmiarem rzeczy jakie mnie otaczają, nadmiarem zadań oraz projektów, które nie dają mi satysfakcji oraz jałowością relacji międzyludzkich. Zapragnęłam zmian.


   Mój prywatny Kreator Zmian w pierwotnym zamyśle miał być zapisem drogi jaka ma mnie zaprowadzić do określonych celów oraz uproszczenia i uporządkowania kilku sfer życiowych. Nie planowałam udostępniania go szerszej publiczności, zamierzałam jedynie skorzystać z zasady - co gdzieś zostanie zapisane, łatwiej jest zrealizować. Zapisując coś musimy pewne cele jasno i konkretnie sformułować. Z bardzo ogólnych haseł wyłaniają się konkretne cele, myśli i potrzeby. 

  Wbrew początkowemu założeniu postanowiłam podzielić się swoimi przemyśleniami. Jeżeli znajdzie się chodź jedna osoba, której moje pomysły na odnalezienie się w tym pokręconym świecie pomogą lub zainspirują - da mi to ogromną radość. Na dzień dzisiejszy moim prywatnym celem jest żyć w zgodzie ze sobą i skoncentrować się na tym co jest dla mnie ważne i dające radość :) 




Pierwszy temat jaki poruszę już niedługo na blogu dotyczyć będzie UWAŻNOŚCI.

See you soon!
A. 

"Nawet najdalsza podróż zaczyna się od pierwszego kroku"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz